Monday 8 August 2016

PROGRAM MOTIVASI KECEMERLANGAN UPSR, PROJEK TITIAN BISTARI YSB 2016

PROGRAM MOTIVASI KECEMERLANGAN UPSR
PROJEK TITIAN BISTARI 2016
"Memartabatkan Pendidikan Luar Bandar"

Tarikh : 4 hingga 7 Ogos 2016 
Tempat : Universiti Utara Malaysia (UUM).

Anjuran :
Yayasan Sultanah Bahiyah (YSB)
dengan kerjasama, Jabatan Pendidikan Negeri Kedah dan Universiti Utara Malaysia (UUM).

Majlis Penutup & Penyampaian Sijil/Cenderahati telah di sempurnakan oleh Dato' Paduka Haji Syed Unan Mashri bin Syed Abdullah, Pengelola Bijaya Indera / Ketua Setiasuha Sulit, Pejabat Ke Bawah DYMM Sultan Kedah. Majlis penutup diadakan di Dewan Mu'adzam Shah, Universiti Utara Malaysia.

Seramai 40 orang murid tahun 6 SK Padang Terap terpilih ke program tersebut. Program ini melibatkan 24 buah sekolah seluruh Negeri Kedah yang melibatkan lebih 900 murid sekolah rendah.

SK Padang Terap juga antara sekolah yang terpilih dalam Negeri Kedah untuk terima Skim Tuisyen Projek Titian Bistari YSB, sejak tahun 1999. Projek ini lebih fokus kepada murid yang pencapain sederhana serta latar belakang kelurga yang berpendapatan rendah dalam membantu memartabatkan pendidikan luar bandar. Program Titian Bestari YSB ini melibatkan 3 subjek utama iaitu Bahasa Inggeris, Matematik & Sains. 

Untuk tahun 2016 ini, Seramai 120 murid SK Padang Terap yang terdiri 40 murid tahun 4 & 40 murid tahun 5, serta 40 murid tahun 6, terpilih untuk menerima Skim Tuisyen Projek Titian Bestari YSB yang diadakan sepanjang tahun di SK Padang Terap.




 Suasana Majlis Penutup di dalam Dewan Mu'adzam Shah UUM

Terima Kasih YSB

0 comments:



About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP